Přeskočit na obsah

Erektilní dysfunkce

  • Aktualizováno:
  • Články
Erektilní dysfunkce

Erektilní dysfunkce neboli porucha erekce se může dříve či později dotknout každého muže, zároveň se jedná o velmi citlivé téma, o kterém se muži neradi baví se svým lékařem nebo lékárníkem. Dobrou volbou v tomto případě může být vyzkoušení přírodních doplňků stravy pro zpevnění a zkvalitnění erekce, buď formou zvýšení testosteronu nebo přípravkem, který díky svému složení posílí průtok krve do penisu a umožní tak dosáhnout mnohem lepší a delší erekce.

Co je to erektilní dysfunkce?

Erektilní dysfunkce je neschopnost dosáhnout nebo udržet dostatečně pevnou erekci, po nezbytně dlouhou dobu. Někdy se jí říká impotence, i když tento termín se dnes používá méně často. Příležitostná erektilní dysfunkce není nijak vzácná. Mnoho mužů ji zažívá v době stresu. Častá porucha erekce však může být známkou zdravotních problémů, které vyžadují léčbu. Může to být také známka emočních nebo vztahových obtíží, které bude možná nutné řešit profesionálem.

Co způsobuje erekci?

Erektilní dysfunkce může nastat kvůli problémům v kterékoli fázi procesu erekce. Erekce je výsledkem zvýšeného průtoku krve do penisu. Tok krve je obvykle stimulován sexuálními myšlenkami nebo přímým kontaktem s penisem. Když je muž sexuálně vzrušený, svaly v penisu se uvolní. To umožňuje zvýšený průtok krve penisovými tepnami a vyplňuje komory uvnitř penisu. Penis tvoří 3 topořivá tělesa, která se při vzrušení naplní krví a způsobí tak erekci.  Erekce končí, když se svaly stahují a nahromaděná krev může proudit ven z penisových žil.
Erektilní dysfunkce a topořivá tělesa v penisu- erekce
 

Příčiny erektilní dysfunkce

Existuje mnoho možných příčin, které mohou zahrnovat jak emocionální, tak fyzické stavy.
 
Mezi běžné příčiny patří
  • Kardiovaskulární onemocnění, cukrovka, vysoký krevní tlak a vysoký cholesterol.
  • Obezita.
  • Nízké hladiny testosteronu nebo jiná hormonální nerovnováha.
  • Nemoc ledvin.
  • Vyšší věk.
  • Stres, úzkost a deprese.
  • Vztahové problémy.
  • Některé léky na předpis jako jsou léky používané k léčbě vysokého krevního tlaku nebo deprese.
  • Poruchy spánku.
  • Užívání drog, zvýšená konzumace alkoholu nebo tabákových výrobků.
  • Určité zdravotní stavy jako je Parkinsonova choroba nebo roztroušená skleróza.
  • Poškození pánevní oblasti úrazem nebo chirurgickým zákrokem.
  • Peyronieho choroba, která způsobuje vývoj jizev v penisu.
Porucha erekce může být způsobena pouze jedním z těchto faktorů nebo se může jednat o celou škálu problémů. Proto je důležité spolupracovat se svým lékařem, aby mohl vyloučit nebo léčit jakékoli základní zdravotní potíže.
 

Léčba erektilní dysfunkce

Léky na předpis vám musí předepsat lékař. Skvělou volbou ale můžou být různé cviky pro podporu erekce, zlepšení stravovacích návyků nebo doplňky stravy pro zlepšení erekce bez předpisu.

Léky

Lékař vám může předepsat léky, které vám pomohou zvládnout příznaky poruchy erekce. Možná budete muset vyzkoušet několik léků, než najdete ten, který funguje. Následující perorální léky stimulují průtok krve do penisu, aby pomohly léčit erektilní dysfunkci.
  • Avanafil (Stendra)
  • Sildenafil (Viagra)
  • Tadalafil (Cialis)
  • Vardenafil (Levitra, Staxyn)

Kegelovy cviky

Kegelovy cviky mají pozitivní vliv na únik moči, bolesti zad, hemoroidy, únik stolice, zácpu, předčasnou ejakulaci a poruchy erekce u mužů.

Aerobní cvičení

Aerobní cvičení není dobré pouze pro vaše celkové zdraví, ale také může zvýšit průtok krve, což může pomoci při poruchách erekce. Mezi příklady patří běh, plavání nebo jóga.
 

Doplňky stravy 

Doplňky stravy přírodního charakteru a bez lékařského předpisu, které můžou pomoci zlepšit erekci a to bez vedlejších účinků. Například VimaxErexanProerecta SHOT.

Prevence erektilní dysfunkce

Důležitý je zdravý životní styl, který vám pomůže zlepšit erekci i celkové zdraví.
 
Mezi základní kroky prevence erektilní dysfunkce patří:
  • Udržujte zdravotní stavy, jako jsou srdeční choroby a cukrovka, pod kontrolou.
  • Pravidelně cvičte a udržujte se ve formě.
  • Udržujte si zdravou váhu.
  • Zaměřte se na zdravé stravování.
  • Najděte způsoby, jak snížit nebo zvládat stres.
  • Vyhledejte pomoc, pokud trpíte úzkostí nebo depresí.
  • Přestaňte kouřit.
  • Alkohol používejte pouze s mírou.